loading...
ایران
سجاد علوی پور بازدید : 11 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (1)

 

 

 

سایت industrygamers مصاحبه ای را با کارگردان بازی Splinter Cell: Conviction انجام داده که توجه شما را به متن این مصاحبه جلب می کنم.

IG: مجموعه Splinter Cell هم اكنون به شماره پنجم خود رسیده است. برای ایجاد تازگی در این قسمت شما چه كارهایی را انجام دادید؟

مکس: این دقیقا كاری بود كه ما روی Rainbow Six: Vegas هم انجام دادیم. همیشه باید حواستان باشد كه وقتی روی یك عنوان محبوب كار می كنید، هسته اصلی شمارهای قبل را در نظر بگیرید. در غیر این صورت شما به بیراهه رفته اید. پس ما از خود سوال كردیم كه چه چیزی هسته اصلی SC را تشكیل می دهد. چه چیزهایی را باید نگه داریم و چه المان هایی را دور بریزیم. ما با مردم صحبت كردیم و فهمیدیم سایه، وسایل جاسوسی سم و خود سم فیشر چیزهایی هستند كه مردم دوست دارند. همه دوست دارند كه جای این مرد باشند. ولی مردم گاهی از سخت بودن بازی ناراضی بودند و خیلی ها بعد از یك مرحله بی خیال SC می شدند. اگر به فروش SCها نگاه كنید، كمی رشد نزولی در آن ها مشاهده می كنید. پس ما تصمیم گرفتیم نگاهی دوباره به سبك مخفی كاری بی اندازیم. اگر شما سم فیشر، بهترین مامور دنیا هستید، چرا برای گذشتن از یك لبه دیوار كلی معطل بشوید؟ ما می خواستیم شما را همانند یك غارتگر كنیم. در واقع مخفی کاری (Stealth) این بار چیزی نیست كه شما مجبور به انجام آن باشید. این بار مخفی كاری المانی است كه شما بخواهید انجام دهید. چیز دیگری كه ما تغییر دادیم، این بود كه شما در Double Agent یك دستگاه پشت سم می دیدید كه اگر در سایه بودید، سبز بود و اگر در روشنایی بودید، زرد می شد. ما تصمیم گرفتیم از شر این HUDها خلاص شویم. پس تصمیم گرفتیم وقتی سم به داخل سایه می رود، بازی سیاه سفید شود. دشمنان شما را نمی بینند، مگر این كه نور چراغ قوه را روی شما بیندازند. ما Mark and Execute هم به این شماره اضافه كردیم. اگر فیلم Vantage Point را دیده باشید، می بینید كه قهرمان فیلم چطور سریع و بی صدا دشمنان را از پا در می آورد. این چیزی بود كه دوست داشتیم در این شماره هم ببینیم.

 

IG: شما اشاره كردید كه SCهای قبلی سخت بودند و می خواهید این نسخه را خوش دست تر بسازید. آیا می گویید كه سعی دارید بازیكن های Casual را به Conviction دعوت كنید؟

مکس: جالبه چون من همین الان از پیش پیتر مولینیو (Peter Molyneux) می آمدم و در مورد همین خوش دست شدن بازی صحبت می كردیم. فكر می كنم این خیلی مهم است و ما باید دست از ساختن بازی های فوق العاده سخت (Hardcore) دست برداریم. ولی این قضیه كمی چالش برانگیز است، چون مطبوعاتی كه ما را نقد می كنند همه Hardcore هستند. Call of Duty یك بازی خوش دست است و ما هم دوست داریم بازی ای بسازیم كه 100 میلیون نفر آن را بازی كنند. ما می خواستیم كه هیچ صحنه سینماتیك جدا نداشته باشیم و بیشتر بازیكن را داخل بازی قرار دهیم به همین خاطر از نوشته های روی دیوار استفاده كردیم.

 

IG: قضیه خوش دست شدن خیلی جالب است. به خاطر دارم وقتی بن متس (Ben Mattes) در مورد Prince of Persia صحبت می كرد، می گفت: "Cel-Shade شدن باعث می شود كه از سخت بودن و جدیت بازی كاسته شود". آیا این همان كاری است كه شما می كنید؟

مکس: خیلی مثال های زیادی هست. مثلا به Assassin's Creed نگاه كنید. هیچ دكمه پرشی هنگام Free-Running وجود ندارد كه اگر بود ضربه بزرگی به بازی می زد. من یك سال روی این بازی كار كردم و یادم هست بحث های زیادی روی آن بود. ما می گفتیم: "وای.. می خواهیم بازی ای بسازیم كه Free-Running است و دكمه پرش ندارد؟" در آخر این كار بسیار خوب جواب داد. در مورد Conviction ما Mark and Execute را اضافه كردیم كه همانند همان قضیه است. در واقع این قضیه به تاكتیكی شدن خیلی كمك می كند، چون شما باید درست و طبق نقشه دشمنان را Mark كنید.

 

IG: این نسخه از SC یك بازی انحصاری برای Xbox 360 است. آیا برنامه ای برای عرضه SCهای دیگر روی كنسول های دیگر مانند Wii و iPhone دارید؟

مکس: SC اصلی روی Xbox ساخته شد و ما رابطه بسیار خوبی با Microsoft داریم. پس Conviction یك بازی انحصاری برای Xbox 360 است و برای PS3 نخواهد آمد و این خیلی خوب است، چون وقتی شما فقط روی یك پلتفرم تمركز داشته باشید، بیشتر می توانید روی كیفیت بازی وقت بگذارید. اما در مورد عرضه شدن SC دیگر روی كنسول های متفاوت من نمی توانم جوابی بدهم. البته دلیلی هم ندارد كه SC روی كنسول های دیگر عرضه نشود.

 

IG: خبر جدیدی از فیلم SC نیست؟

مکس: به من گفتند كه هیچ فیلم SC در دست ساخت نیست كه من خیلی ناراحت شدم. خیلی دوست دارم SC را روی سینما هم ببینم.

 

IG: این حس Stealth/Action به نظر خیلی به مزاج هالیوود خوش می آید.

مکس: كاملا موافقم. به من پول می دهند تا بازی بسازم، ولی خیلی دوست دارم فیلم آن را هم ببینم.

 

IG: چرا Ubisoft فیلم كوتاهی مانند Assassin's Creed نمی سازد؟

مکس: متاسفانه چنین چیزی در حال انجام شدن نیست. البته من خیلی دوست دارم در این كار هم دستی داشته باشم.

 

IG: در موردNatal  و Move، آیا ایده ای از SC با استفاده از این تكنولوژی ها به ذهنتان رسیده؟

مکس: من خیلی به Natal علاقه مندم. ولی لازم نیست ما همه چیز را تغییر دهیم و مثلا SC را كاملا با Natal بسازیم. مثلا می توانیم در Rainbow Six از آن استفاده كنیم. مثلا با یك دست با Natal فرمان دهید و همچنین دسته را هم در دست داشته باشید.

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط Peyman در تاریخ 1391/10/04 و 12:34 دقیقه ارسال شده است

Salam
Matlabe ghashangi bood
Age mishe ye sar be Webloge man bezan< Ahange Jadid Khondam>
Harki gosh dade geryash gerefte
Lotfan Ahango Downlaod Kun Va Nazar bede
Me30!
Www.Mp-Pop.RozBlog.Com


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما ازکدام نوع بازی درسایت قرار دهیم؟
    نظر شما درباره ی سایت چیست؟
    به نظر شما ایا تیم ملی به جام جهانی می رود؟
    به نظر شما بهترین بازیکن فوتبال جهان کیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 43
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 62
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 94
  • بازدید سال : 192
  • بازدید کلی : 3,843
  • کدهای اختصاصی